Erik Kroon

Bang voor een saai bedrijfsuitje?

Geplaatst op woensdag 5 oktober 2016


Het is weer zover! Ieder jaar organiseert de personeelsvereniging of een medewerker het bedrijfsfeest. Het bedrijfsfeest wordt vaak in het najaar (oktober, november of december) georganiseerd met als doel: een leuke avond hebben met alle collega's. En de avond is uiteraard pas helemaal geslaagd als er jaren later nog over gesproken wordt!

Dit jaar mag jij het bedrijfsfeest organiseren. Een hele verantwoordelijkheid, waarvan je best een beetje zenuwachtig wordt. Je wilt een bedrijfsfeest dat minimaal net zo goed is als vorig jaar. Maar het liefst organiseer je natuurlijk een bedrijfsfeest dat vorig jaar overtreft. Hieronder vind je een aantal tips voor een onvergetelijk en geslaagd bedrijfsfeest:

Kies voor een besloten bedrijfsfeest
Organiseer geen bedrijfsfeest waar ook andere bedrijven bij aanwezig zijn. En ga ook niet met z'n allen naar een musical. Ondanks dat het goedkoper is, zal niet iedereen het gezellig of geweldig vinden. Kies je voor een besloten bedrijfsfeest, dan kun je de activiteit(en) op maat samenstellen. Dit kost uiteraard tijd en vaak iets meer geld, maar het is wel een betere investering als je je bedenkt dat iedereen het naar zijn zin heeft.

Zoek een leuke, originele en mooie locatie uit
Met een locatie die gelijk is aan een voetbalkantine maak je je collega's niet enthousiast. Hetzelfde geldt voor een locatie aan de andere kant van het land. Zorg ervoor dat je de locatie van tevoren hebt bekeken en neem ter plekke alle details door. Welke zaal wordt het? Wat voor soort tafels staan er tijdens het diner of het buffet? (Ronde tafels is voor chic en lang dineren heel gaaf, maar onpraktisch voor een buffet.) Vraag naar de voorwaarden wat betreft het doorgeven van het aantal deelnemers en bespreek ook de wensen wat betreft vegetarisch en halal.

Entertainment tijdens het bedrijfsfeest is een 'standaard' ding
Verdoe je tijd niet met het zoeken naar een goede band, maar richt je eerst op de invulling van de avond. Kies bijvoorbeeld voor een spelshow (I Love Holland, Jongens tegen de meisjes of een pubquiz), dan hoef je geen dure band te boeken. De spelshow is dan de 'hoofdact'. Na afloop een DJ is dan leuk en gezellig genoeg. Heb je 1000 collega's? Dan kun je ervoor kiezen om meerdere zalen met entertainment en vermaak te boeken. Dan is er voor ieder wat wils.

Activiteiten tijdens het bedrijfsfeest worden ook steeds populairder
Zo kun je bijvoorbeeld een dartclinic laten verzorgen met een professionele darter of een pokerclinic organiseren. Ook is en blijft een casino avond nog steeds populair als bedrijfsfeest. Ben je met een klein gezelschap tot 100 personen? Kies dan voor één activiteit, lekker eten en een DJ. Succes gegarandeerd! Ben je met een grotere groep? Dan kun je in meerdere zalen diverse activiteiten, spelshows en een goede DJ of band aanbieden.

Een bedrijfsfeest op maat
Een bedrijfsfeest op maat is ook erg leuk om te organiseren. Denk hierbij aan een vooraf gekozen thema of een spelshow waarbij vragen over het bedrijf zijn toegevoegd. Als je voor een bepaald thema kiest, kun je tijdens de avond passende attributen of een leuk aandenken uitdelen. Dit is helemaal een goed idee als jullie bedrijf bijvoorbeeld 25 jaar bestaat. Maatwerk kost meer tijd, maar je collega's zullen het echt waarderen.

Op zoek naar een origineel bedrijfsfeest waarbij je collega's het gevoel krijgen dat je er veel tijd en moeite in hebt gestopt? Bekijk eens het aanbod op bedrijfsfeest.nl. Je bent dan verzekerd van een leuk en gezellig bedrijfsfeest!

Succes met voorbereiden!

Erik Kroon

Erik Kroon

Erik Kroon (1975) is sinds 1996 eigenaar van SOS Events. SOS verzorgt ruim 1100 zakelijke evenementen per jaar, uitsluitend vanaf hotels en restaurants veelal op de Veluwe. Deze evenementen worden grotendeels via 70 websites gegenereerd, waarvan www.bedrijfsfeest.nl de grootste is. Erik was in 2006 finalist Entrepreneur of the Year en in 2003 finalist ondernemer van Gelderland.

Wat vindt u van dit verhaal? Reageer hier:

Laatste Blogs


05-03
Teambuilding op de Veluwe? Het...

10-02
Schindler Familyday!

27-01
Grote kans dat je volgende uit...

09-01
Klachten voorkomen? Doe een in...

08-01
Waarom RentSeeDo mislukte

06-01
Verzekeraar helpt mijn bedrijf...

14-08
Outdoor is het nieuwe indoor

09-08
Waarom bedrijfsuitjes niet mee...

12-02
Pretpark of SOS Events

02-08
Top 10: Populairste bedrijfsui...
» Alle blogs