SOS Events - buitengewone bedrijfsuitjes!

10 tips voor meer aanmeldingen voor uw bedrijfsuitje

Geplaatst op maandag 29 juli 2013


Bij SOS Events krijgen we regelmatig de vraag hoe bedrijven ervoor kunnen zorgen dat meer collega´s mee gaan met het bedrijfsuitje. Ook op de dag zelf zien wij nog wel eens dat het aantal personen van tevoren hoger wordt ingeschat dan uiteindelijk op de dag zelf aanwezig zijn. Hieronder heb ik een aantal suggesties opgeschreven waarmee u meer deelnemers kunt krijgen. Ik hoop dat u er wat aan hebt!

1) Stel uzelf gerust de vraag of het bedrijfsuitje dat u van plan bent te gaan doen ook de keuze is van uw collega´s. Of is het toch meer uw keuze? Het gebeurt nog wel eens dat een vrouw, bijvoorbeeld de receptioniste of secretaresse, voor een bedrijf vol mannen het bedrijfsuitje moet regelen. Daarom is het zinvol om een 'gemiddelde' collega te vragen wat zijn interesses zijn. Laat ze eventueel allemaal een keuze maken uit het aanbod; dan weet je zeker dat je raak schiet.

2) Maak van tevoren leuke posters en hang ze op. Zorg ervoor dat uw collega´s met regelmaat worden lastig gevallen over het aanmelden voor het leukste uitje ooit. En kies natuurlijk voor sprekende foto´s van de activiteiten. Ouderwetse propaganda!

3) Leg een financiële drempel op als collega´s niet komen opdagen. Dit voorkomt dat u extra kosten maakt die voorkomen hadden worden als ze wel hadden laten weten of ze wel of niet aanwezig waren.

4) Organiseer het bedrijfsuitje door de weeks. Zo weet u altijd hoeveel deelnemers er zijn. Immers, het is een normale werkdagen en zo krijgen ze het van de werkgever cadeau. Willen collega´s niet mee? Dan is het een gewone werkdag voor hen.

5) Als uw bedrijf een personeelsvereniging heeft, maak het meestal niet uit of collega´s wel of niet meegaan. Ze betalen immers iedere maand een vast bedrag. Toch is het wel leuk wanneer iedereen meegaat en meedoet. Door meer met de leden te communiceren en door ze te enthousiasmeren zal u merken dat je een hoger resultaat hebt in de aanmeldingen.

6) Geef collega´s de mogelijkheid om zich in te schrijven voor een programma wat bij hen past. Iemand die niet sportief is wil niet mountainbiken, en iemand die sportief is wil niet glas graveren of een workshop boekbinden volgen. Maak het bedrijfsuitje voor iedereen leuk; zo er is geen drempel of reden om niet mee te gaan!

7) Organiseer tijdens het bedrijfsuitje een verloting of activiteit waar wat gewonnen kan worden, of geef aan het eind een leuk aandenken mee. Het voelt misschien wat gemanipuleerd om zo meer deelnemers te krijgen, maar als hiermee je doelstelling wordt behaald is het zeker een zinvolle manier.

8) Maak een Facebook pagina aan waar alle foto´s van het bedrijfsuitje op komen te staan. Zo betrek je de niet-komers bij het bedrijfsuitje, zien ze op de foto´s hoe gezellig het was en wat ze gemist hebben.

9) Kies altijd voor een unieke activiteit en val nooit in herhaling! Dit voorkomt afhakers die van tevoren al roepen; het zal wel weer hetzelfde zijn als⃛

10) Als u een activiteit combineert met eten, zorg er dan voor dat het eten ook goed is. Ga altijd voor 2x 100%! Dat wil zeggen dat de activiteiten én het drinken helemaal top geregeld zijn. Zo voorkomt u dat mensen een volgende keer roepen dat ze niet meegaan omdat het eten de vorige keer niet goed was etc. Laat niets aan het toeval over, maar bezoek altijd het bedrijf waar je zaken mee doet.

Mocht dit bovenstaande nog niet helpen, bel me dan op. Samen maken we een programma op maat!

Met vriendelijke groet,

Erik Kroon
eigenaar SOS Events BV

SOS Events bestaat sinds 1996 en organiseert al zijn bedrijfsevenementen uitsluitend vanaf hotels, restaurants of bijzondere locaties. De reden is simpel: Erik gelooft er niet in dat een evenementenlocatie goed is in beiden. Horecalocaties hoeven niet te denken dat zij ook outdoor evenementen kunnen organiseren en begeleiden. Het zijn twee aparte werelden waarin iedere specialist zijn eigen werk moet doen. Zo is het mogelijk dat SOS Events per jaar 1200 evenementen organiseert voor kleine en grote bedrijven.

Liked u deze blog?



Reageer op deze blog:

  • Dit Koningskind:

    "Enorm genoten, leuke en verschillende activiteiten, zodat iedereen kan deelnemen, prima begeleiding. Heel relaxed."

    Activiteit: Beoordeeld met 8/10Beoordeeld met 8/10Beoordeeld met 8/10Beoordeeld met 8/10Beoordeeld met 8/10 Medewerkers: Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10
  • Markant Accountancy BV:

    "in één woord: fantastisch! "

    Activiteit: Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10 Medewerkers: Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10
  • Wiltink:

    "De instructeur deed het goed. Activiteiten waren leuk!"

    Activiteit: Beoordeeld met 3/10Beoordeeld met 3/10Beoordeeld met 3/10Beoordeeld met 3/10 Medewerkers: Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10
  • Barnhoorn:

    "Het was voor een ieder een onvergetelijke middag"

    Activiteit: Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10 Medewerkers: Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10
  • Dronten University of Applied Sciences:

    "Mooi weer, goed verzorgd en een leuke omgeving"

    Activiteit: Beoordeeld met 8/10Beoordeeld met 8/10Beoordeeld met 8/10Beoordeeld met 8/10Beoordeeld met 8/10 Medewerkers: Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10

5 redenen om bij ons te boeken:


22 jaar ervaring
Beste prijs/kwaliteit
Origineel en uniek aanbod
Centraal gelegen in Nederland
Beoordeling van onze klanten: 8,3/10