SOS steeds populairder

De uitslagen van naamsbekendheidonderzoek Sportieve Evenementenbureaus 2009, georganiseerd door het vak blad High Profile zijn bekend. Wij van SOS Events zijn hierbij goed uit de bus gekomen. Bij het onderzoek naar spontane naamsbekendheid wist ruim 10% van de ondervraagden SOS Events te noemen. Dit was goed voor een tweede plaats in de ranglijst.

‘Het afgelopen jaar is er veel gebeurd op het gebied van marketing rondom SOS Events’ aldus Coen Verver, hoofd afdeling marketing bij SOS Events. ‘We zijn druk bezig met het toepassen van marketing 2.0: het binden van de klanten aan ons bedrijf. Zo krijgen bedrijven die bij ons een uitje hebben gedaan een eigen internetpagina (Mijn SOS) binnen onze website waarop ze foto's en filmpjes kunnen bekijken. Ook kunnen ze hier hun reactie achterlaten en meedoen met de krasactie van SOS Events. Dit heeft ons van een vijfde plek vorig jaar, naar de tweede plek gebracht en dat is een prachtige beloning.’

Het onderzoek is gehouden onder de lezers van het blad High Profile. Deze konden in de maanden juni en juli een online enquête invullen. De spontane naamsbekendheid is een optelsom van punten, het bureau dat als eerste genoemd werd krijgt vijf punten, de tweede krijgt drie punten en nummer drie tot vijf krijgen één punt. Op deze manier is ook de ’top of mind’ positie meegerekend.

Klik hier voor de lijst met de top 20 van Nederland